Час роботи
Кошик
Наші контакти: Дніпро, пр-т Богдана Хмельницького, 38
Вам передзвонити?

Види автомобільних гальмівних колодок

Які існують гальмові колодки?

 

Які бувають гальмівні колодки?

Гальмівні колодки бувають двох основних типів: дискові і барабанні.
Дискові гальмівні колодки встановлюються на дискові гальма. Вони складаються з колодок, які притискаються до обертового диска для створення тертя.

Гальмівні колодки дискові
 

Переваги:

  • Висока ефективність гальмування.
  • Краще охолодження завдяки відкритій конструкції.
  • Менше зносу за високих температур.

Недоліки:

  • Вища вартість обслуговування.
  • Схильність до швидшого зносу в умовах бруду чи вологи.

Барабанні гальмівні колодки встановлюються всередині барабана. Коли ви натискаєте на гальма, колодки притискаються до внутрішньої сторони барабана, сповільнюючи автомобіль.

Гальмівні колодки барабанні


Переваги:

  • Менше потребують обслуговування.
  • Здешевлене виробництво.
  • Більший захист від бруду й вологи.

Недоліки:

  • Гірше відводять тепло.
  • Менша ефективність у порівнянні з дисковими системами.

Основна відмінність між цими типами — це спосіб гальмування та їх продуктивність в різних умовах. Дискові колодки кращі для високих швидкостей і навантажень, тоді як барабанні більше підходять для менш інтенсивного використання.

Технології виробництва та з чого виробляються колодки гальмівні?

Гальмівні колодки виробляються з різних матеріалів, кожен з яких має свої переваги та недоліки. Основні види гальмівних колодок за типом матеріалів: органічні, органічні з добавленням сталі, полуметалеві та керамічні.
Органічні колодки виготовляються із суміші таких матеріалів, як гума, смоли, волокна та скло. Вони не містять металу або містять його мінімальну кількість.
Переваги:

  • М'яке гальмування, яке забезпечує комфортнішу роботу гальмівної системи.
  • Тихі у використанні, тому що видають менше шуму.
  • Відносно дешеві у виробництві.

Недоліки:

  • Швидкий знос при інтенсивній експлуатації.
  • Погано витримують високі температури, що може знижувати ефективність гальмування.

Органічні колодки з добавленням сталі виготовляються з органічних матеріалів з додаванням сталевих волокон. Це підвищує їхню міцність і термін служби.
Переваги:

  • Триваліший термін експлуатації, ніж у звичайних органічних колодок.
  • Краща стійкість до високих температур.
  • Досить м'які у використанні.

Недоліки:

  • Вищий рівень шуму в порівнянні з чисто органічними колодками.
  • Трохи дорожчі.

Полуметалеві колодки виготовляються зі сплаву металевих частинок (від 30% до 65%) та сполучних матеріалів, таких як графіт або мідь.
Переваги:

  • Відмінна здатність витримувати високі температури, що робить їх ідеальними для важких умов експлуатації.
  • Тривалий термін служби завдяки високій міцності.
  • Висока ефективність гальмування навіть при екстремальних навантаженнях.

Недоліки:

  • Більш шумні в порівнянні з органічними.
  • Швидше зношують гальмівні диски через високу жорсткість матеріалу.
  • Вищий рівень пилоутворення.

Керамічні колодки виготовляються з керамічних волокон і сполучних матеріалів, також можуть містити мікроскопічні частинки металу для покращення тепловіддачі.
Переваги:

  • Мінімальний рівень шуму при гальмуванні.
  • Дуже тривалий термін експлуатації.
  • Низький рівень пилоутворення.

Стійкість до високих температур, що забезпечує стабільну продуктивність.
Недоліки:

  • Значно дорожчі у виробництві та заміні.
  • Можуть бути менш ефективними при низьких температурах.
  • Мають жорсткішу структуру, що може зменшити комфорт гальмування на низьких швидкостях.

Які схеми встановлення гальмівних колодок на авто існують?

Існує кілька схем встановлення гальмівних колодок на автомобілях, залежно від конструкції гальмівної системи. Розглянемо основні варіанти:

 

Дискові гальмівні колодки спереду і ззаду


Ця схема встановлення використовується на автомобілях із дисковими гальмами як на передніх, так і на задніх колесах. Це найсучасніша та ефективна схема, оскільки дискові гальма забезпечують краще гальмування при високих швидкостях, наприклад:

  • BMW 3 Series
  • Mercedes-Benz E-Class

Переваги:

  • Краща ефективність гальмування на високих швидкостях.
  • Швидке охолодження завдяки відкритій конструкції.
  • Стабільна робота навіть при інтенсивному гальмуванні.

Недоліки:

  • Дорожча система в обслуговуванні через знос дискових колодок.
  • Більший знос гальмівних дисків у порівнянні з барабанними системами.

Барабанні гальмівні колодки спереду і ззаду


Ця схема використовується переважно на старих автомобілях або бюджетних моделях. У таких автомобілях як передні, так і задні гальмівні колодки є барабанними, наприклад:

  • ВАЗ-2101 (класичні Жигулі)
  • УАЗ 469

Переваги:

  • Простота та дешевизна в обслуговуванні.
  • Захищеність гальмівного механізму від бруду та вологи.
  • Довговічність барабанних колодок.

Недоліки:

  • Менша ефективність гальмування порівняно з дисковими гальмами.
  • Повільніше реагування на педаль гальм.
  • Складніше охолодження, що може призвести до перегріву.

Дискові гальмівні колодки спереду, барабанні – ззаду


Ця схема є найбільш поширеною серед сучасних бюджетних автомобілів. На передніх колесах встановлюються дискові гальмівні колодки, що забезпечує ефективне гальмування, а на задніх колесах – барабанні колодки для зниження вартості та покращення довговічності, наприклад:

  • Toyota Corolla
  • Volkswagen Polo

Переваги:

  • Висока ефективність гальмування спереду (основне навантаження на передні колеса під час гальмування).
  • Дешевше обслуговування задніх гальм завдяки використанню барабанних колодок.
  • Менший знос задніх колодок через використання барабанів.

Недоліки:

  • Менша ефективність гальмування задньої осі, особливо при тривалих або інтенсивних гальмуваннях.
  • Різні характеристики зносу передніх та задніх колодок.

Типи гальмівних колодок, які встановлюються на Форди

На автомобілях Ford використовуються різні типи гальмівних систем, залежно від моделі та року випуску. Ось детальний огляд гальмівних систем на різних моделях Ford:


Ford Transit до 2006 року


На моделях Форд Транзіт до 2006 року використовується комбінація:

  • Передні  дискові гальмівні колодки.
  • Задні барабанні гальмівні колодки.

Це класична схема для комерційних транспортних засобів того часу, оскільки барабанні гальма на задніх колесах забезпечували довговічність та стабільність при важких навантаженнях.


Ford Transit після 2006 року


Починаючи з 2006 року, у новіших версіях Форд Транзіт на задніх колесах також стали встановлювати дискові гальмівні колодки, що покращило ефективність гальмування і полегшило обслуговування, тому:

  • Передні гальмівні колодки – дискові.
  • Задні гальмівні колодки – також дискові.

Це підвищило продуктивність гальмівної системи, особливо для важких вантажів.


Старі моделі Фордів


На таких моделях, як Ford Escort, Ford EcoSport, Ford Sierra і Ford Scorpio, переважно використовувалися дискові гальма спереду і барабанні ззаду.
Це стандартне рішення для легкових автомобілів того часу, коли барабанні гальма ззаду були дешевшими у виробництві та довговічнішими, а передні дискові гальма забезпечували ефективне гальмування на передній осі.


Американські моделі


На американських версіях Ford Fusion і Ford Focus також використовувалася комбінація дискових і барабанних гальм:

  • Спереду – дискові
  • Задні– барабанні.

Це дозволяло знизити витрати на виробництво і підтримувало задовільну ефективність для легкових автомобілів середнього класу.

Висновки

  • Дискові гальмівні колодки є найбільш ефективними завдяки кращій тепловіддачі та стійкості до високих температур. Вони забезпечують швидке і стабільне гальмування, особливо при високих швидкостях і інтенсивному навантаженні. Найкраще підходять для автомобілів з високими вимогами до безпеки та продуктивності (спортивні авто, сучасні комерційні моделі).
  • Барабанні гальмівні колодки є більш економічними через дешевизну у виробництві та довший термін служби. Вони вимагають меншого обслуговування та заміни, що робить їх ідеальними для бюджетних автомобілів і автомобілів старших поколінь.
  • Найбільш розповсюджена схема на сучасних автомобілях – це дискові гальма спереду і барабанні гальма ззаду. Така схема забезпечує баланс між ефективністю гальмування (завдяки переднім дисковим колодкам) та економічністю (через задні барабанні колодки).
Якщо немає часу шукати запчастини
телефонуйте нам +38-093-966-67-91 або замовляйте зворотний дзвінок